افتخار آمیز بودن عملیات‌های نیروی هوایی

عملیات‌های افتخار آمیز

تلاش‌ها و مجاهدت‌های افتخار آمیز نیروی هوایی در طی سالیان دوران دفاع مقدس و پس از آن برکسی پوشیده نیست، اما اشاره به این فعالیت‌ها توسط مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا اهمیت والاتری دارد.

در این اینفوگرافی به برخی از این اشارات در طی سال‌های ۶۵ و ۷۶ پرداخته شده است.

عملیات‌های افتخار آمیز و کارهای بزرگ و فوق‌العاده نیروی هوایی در عملیات والفجر هشت

به مناسبت روز ارتش در خطبه‌های نماز جمعه ایشان فرمودند:

«هواپیماهای ما علی رغم تجهیزات دفاعی دشمن تا اعماق خاک دشمن در عملیات «والفجر هشت» رفتند و بعد در همین عملیاتی که بصورت مقابله به مثل ما انجام دادیم،

۲۰۰ کیلومتر یک خلبان ما می‌‌نشیند توی هواپیمایش و در اعماق خاک دشمن نفوذ می‌کند و تاسیسات نفتی او را منهدم می‌کند به انتقام و بر می‌گردد. این‌ها کارهای بزرگ و فوق‌العاده‌ای است.»

 

عملیات‌های افتخار آمیز و نقش شکوهمند نیروی هوایی

در مراسم معارفه سرهنگ ستاری به عنوان فرمانده جدید نیروی هوایی ایشان فرمودند:

«اگر نیروی هوایی، هوانیروز، دفاع زمین به هوای معجزه‌آسا و بی‌سابقه که شاید در طول جنگ‌های دنیا بی‌سابقه باشد که طی ۲۰ روز ۷۰ هواپیما را سرنگون کرده باشند. نبود، این حوادث شکوهمند نمی‌توانست تحقق پیدا کند.»

 

عملیات‌های افتخار آمیز و نقش مشخص و مسلم نیروی هوایی در عملیات‌های معروف

ایشان در  دیدار با فرماندهان و کارکنان نهاجا که در روز ۱۹ بهمن سال ۱۳۷۶ هجری شمسی ترتیب داده شده بود، فرمودند:

«شما در همه اقدام‌های مهم نظامی که نام ‌هایشان مشخص است، عملیات معروف، نگاه کنید. نقش نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یک نقش شناخته شده و مشخص  و مسلمی است که هیچ فردی نمی‌تواند درباره آن تردید داشته باشد.»

 

عملیات‌های افتخار آمیز و تجربه‌های درخشان نیروی هوایی

ایشان در مراسم تجدید بیعت کارکنان نیروی هوایی با امام امت که در تاریخ ۱۹ بهمن ماه سال ۱۳۶۵ هجری شمسی برگزار شده بود، فرمودند:

«حداقل در سه عملیات مهم و درخلال این روزها و ماه‌ها در عملیات گوناگون در تعرض‌ها و دفاع‌های روزمره، نیروی هوایی تجربه‌های درخشانی را ارائه داده و شهدای عزیز و گرانقدری را تقدیم انقلاب کرده است. نقش شما در والفجر ۸ در عملیات پیرزمندانه کربلای ۵، کربلای ۶ و در کربلای ۱۰ نقشی انکارناپذیر بود.

 

عملیات‌های افتخار آمیز نیروی هوایی

عملیات‌های افتخار آمیز نیروی هوایی