زندگینامه خلبان شهید مصطفی اردستانی

درباره شهید خلبان مصطفی اردستانی

زندگینامه خلبان شهید مصطفی اردستانی

زندگینامه خلبان شهید مصطفی اردستانی

خلبان مصطفی اردستانی در سال ۱۳۲۸ در روستای قاسم‌آباد از توابع شهرستان ورامین متولد شد. او دوران ابتدایی و متوسطه را در شهرستان ورامین سپری کرد و بعد از گرفتن دیپلم در سال ۱۳۴۸ عازم خدمت سربازی شد.

وی بعد از انجام خدمت سربازی در سال ۱۳۵۰ به دانشکده خلبانی نیروی هوایی رفت، بعد از سپری کردن مقدمات آموزش پرواز در ایران، برای تکمیل دوره خلبانی به کشور آمریکا رفت و بعد از دریافت دانش‌نامه خلبانی به ایران برگشت و با درجه ستوان دومی در پایگاه چهارم شکاری دزفول به عنوان خلبان هواپیمای اف-۵ به خدمت مشغول شد.

شهید اردستانی، در زمان جنگ تحمیلی، همواره برای مأموریت‌های مشکل داوطلب می‌شد و بسیار اتفاق می‌افتاد که در یک روز، هفت بار به خاک دشمن حمله می‌کرد. بدون تردید او با انجام ۴۰۰ پرواز برون‌مرزی بر فراز خاک دشمن و ۱۷۲۴ ساعت پروازهای مختلف در میهن، یکی از قهرمانان جنگ محسوب می‌شود.

در بخشی از کتاب زندگینامه خلبان شهید مصطفی اردستانی می‌خوانیم:

هرکدام از هواپیماها که می‌رفتند صدمه دیده برمی‌گشتند. من صدمه دیدن یکی از هواپیماهای خودی را دیدم. آن هواپیما را «سروان اسدزاده» هدایت می‌کرد.

ناگهان آتش گرفت و درحالی که از مسیر منحرف شده بود با سر به زمین خورد و اسدزاده درجا به شهادت رسید.

با این خبرها شیطان وسوسه برگشتن را در دلم راه می‌داد ولی ایمان به خدا تقویتم می‌کرد. به هرحال با سرعت خیلی زیاد از اروندرود رد شدم. ناگهان در عمق ۱۰ کیلومتری خاک عراق موشکی به هواپیمایم چنگ کشید و باک مرکزی هواپیما کنده شد و به سر بال هواپیما چسبید.

فکر نمی‌کنم تا الان چنین حادثه‌ای اتفاق افتاده باشد. با دیدن این حالت شروع کردم به خواندن آیه «وجعلنا» و از اهل بیت
(ع) کمک خواستم و بمب‌های خودم را رها کردم.

کتاب زندگینامه خلبان شهید مصطفی اردستانی، به شرح زندگی این خلبان رزمنده، فداکار و ایثارگر در هشت سال جنگ ایران و عراق می‌پردازد.

شما می‌توانید کتاب زندگینامه خلبان شهید مصطفی اردستانی از طریق لینک ذیل تهیه بفرمایید:

http://ketabrah.ir/go/b48118